Tarkastuslautakunta, kokous 9.10.2023

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 35 Sisä-Savon terveydenhuollon kuntayhtymän vuoden 2023 tilinpäätöksen ja loppuselvityksen hyväksyminen ja vastuuvapauden myöntäminen

RauDno-2023-511

Perustelut

Soteuudistusta koskevan lainsäädännön perusteella järjestämisvastuu sosiaali- ja terveydenhuollon palveluista sekä sitä koskeva omaisuus, henkilöstö ja sopimukset ovat siirtyneet voimaanpanolain (616/2021) mukaisesti 1.1.2023 alkaen Sisä-Savon terveydenhuollon kuntayhtymältä Pohjois-Savon hyvinvointialueelle.  Sisä-Savon terveydenhuollon kuntayhtymän toiminta on päättynyt. Jäsenkunnat ovat hyväksyneet kuntayhtymän purkamisesta seuraavin päätöksin:

                                  

·         Suonenjoen kaupunginvaltuusto 14.11.2022 § 39 ja

·         Rautalammin kunnanvaltuusto 20.9.2022 § 53

 

Kuntayhtymän hallitus on hyväksynyt tilinpäätöksen vuodelta 2023 sekä hyväksynyt laaditun loppuselvityksen.  

 

Sisä-Savon Terveydenhuollon kuntayhtymän tarkastuslautakunta on 31.5.2023 § 12 esittänyt jäsenkuntien tarkastuslautakunnille ja edelleen jäsenkuntien valtuustoille Sisä-Savon Terveydenhuollon kuntayhtymän tilinpäätöksen 2023 ja loppuselvityskertomuksen 2023 hyväksymistä ja vastuuvapauden myöntämistä tilivelvollisille tilikaudelta 1.1.2023 – 30.4.2023.

Ehdotus

Puheenjohtaja esittää, että Rautalammin

1.         tarkastuslautakunta hyväksyy Sisä-Savon terveydenhuollon kuntayhtymän vuoden 2023 tilinpäätöksen ja loppuselvityskertomuksen ja

2.         esittää kunnanvaltuustolle Sisä-Savon kuntayhtymän tilinpäätöksen 2023 ja loppuselvityskertomuksen hyväksymistä ja

3.         esittää, että kunnanvaltuusto myöntää Sisä-Savon terveydenhuollon kuntayhtymän tilivelvollisille vastuuvapauden tilikaudelta 1.1.-30.4.2023.

 

Päätös

Päätösehdotuksen mukainen. 


Muutoksenhaku

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen (Kuntalaki § 134). Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen) sekä
  • kunnan jäsen.

Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Rautalammin kunnanvirastoon määräajan viimeisenä päivänä ennen viraston aukioloajan päättymistä.

Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Käytettäessä tavallista sähköistä tiedoksiantoa katsotaan asianosaisen saaneen tiedon päätöksestä kolmantena päivänä viestin lähettämisestä, jollei muuta näytetä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Rautalammin kunnan tarkastuslautakunta
Kuopiontie 11, 77700 Rautalampi
Sähköpostiosoite: rautalammin.kunta@rautalampi.fi
Puhelinnumero: 040 164 2000
Kunnanvirasto avoinna: ma – pe 09.00 – 15.00

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti ja se on tekijän allekirjoitettava. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan oikaisua
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella oikaisua vaaditaan
  • oikaisuvaatimuksen tekijän nimi ja yhteystiedot

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava tekijän nimi, kotikunta, postiosoite ja puhelinnumero. Jos oikaisuvaatimuspäätös voidaan antaa tiedoksi sähköisenä viestinä, yhteystietona pyydetään ilmoittamaan myös sähköpostiosoite. 

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä voi pyytää Rautalammin kunnan neuvonnasta, Kuopiontie 11, 77700 Rautalampi, sposti: rautalammin.kunta@rautalampi.fi ja puhelin 040 164 2000. Kunnanvirasto on avoinna ma-pe klo 9-15.