Perustelut
Perusturvaosastolla on laadittu välitilinpäätös tammi-elokuu 2022. Liitteenä on välitilinpäätöskertomus sekä toteutuneet talousluvut. Toteutuneissa talousluvuissa on toteutuma ylemmältä kirjanpidon tasolta (taulukko alla).
Toimintakate |
TA 2022 |
Tot 1-8/2022 |
Tot 1-8/2021 |
taso |
Perusturvan hallinto |
399 144 |
256 419 |
272 100 |
307 |
Iäkkäiden palvelut |
3 373 110 |
2 051 874 |
2 053 812 |
312 |
Vammainpalvelut |
2 639 531 |
1 434 477 |
1 379 769 |
314 |
Lastensuojelu |
538 524 |
360 880 |
626 865 |
316 |
Lapsiperheiden palvelut |
101 226 |
60 962 |
47 812 |
318 |
Työikäisten palvelut |
728 116 |
467 360 |
331 494 |
321 |
Päihdehuolto |
15 000 |
3 700 |
13 813 |
322 |
Toimeentulotuki |
28 000 |
21 294 |
22 368 |
324 |
Omaishoidon tuki |
142 671 |
118 280 |
99 612 |
326 |
SOSIAALITOIMI YHTEENSÄ |
7 965 322 |
4 775 246 |
4 847 645 |
32 |
|
|
|
|
|
Perusterveydenhuolto |
3 832 370 |
2 612 582 |
2 717 879 |
360 |
Erikoissairaanhoito |
5 143 560 |
3 727 086 |
3 739 736 |
370 |
Ympäristöterveydenhuolto |
208 010 |
142 770 |
156 007 |
380 |
TERVEYDEHUOLTO YHTEENSÄ |
9 183 940 |
6 482 438 |
6 613 622 |
42 |
Toimintavuoden 2022 tammi-elokuu sosiaalitoimi (38) yhteensä - talousarvion toteutumaprosentti on 60 %. Edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna muutos on -50 348 €. Sosiaalitoimi on pysynyt talousarviossa.
Terveydenhuollon talousarvion toteutumaprosentti tammi-elokuu 2022 on yhteensä 70,6 %; Edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna muutos on -131 185 €. Terveydenhuollon osalta ei ole pysytty talousarviossa. Terveydenhuolto laskuttaa oman talousarvionsa mukaisesti ennakkolaskut, joten on mahdollista, että terveydenhuollon toteuma on talousarvion mukainen tilinpäätöksessä.
Sitovien tavoitteiden osalta on edetty tavoitteiden mukaisesti.
Ehdotus
Esittelijä
-
Kirsi Solmari, perusturvajohtaja, kirsi.solmari@rautalampi.fi
Hyvinvointilautakunta hyväksyy perusturvan välitilinpäätöksen ajalta tammi-elokuu 2022 ja esittää kunnanhallitukselle sen hyväksymistä.
Päätös
Päätösehdotus hyväksyttiin.